Нові пасажирські вагони будови 2024 року запустили у поїзді "Дніпро - Львів"
11 грудня 2024 року Укрзалізниця випустила на маршрут одразу 10 нових вагонів, побудованих в Україні протягом 2024 року в умовах повномасштабної війни. Нещодавно вони пройшли заводське випробування, після чого їх прийняли у експлуатацію.
Перші 10 з 66 нових вагонів, що замовлені Укрзалізницею у Крюківського вагонобудівного заводу, стануть на постійне обслуговування рейсу №79/80 Дніпро-Львів-Дніпро. Перша відправка відбулася о 22:30 у середу рейсом цього поїзда з Києва до Дніпра.
Всі нові купейні вагони вперше оснащені додатковими столиками для пасажирів верхніх полиць, також вперше на вагонах такого типу встановлено 4-зонне відеоспостереження, декілька режимів керування освітленням у 3 зонах вагона, а також порти Type-C для зарядки гаджетів на кожному пасажирському місці. Вже традиційно нові вагони матимуть кондиціонери, вакуумні туалети, сповивальні столики та кавоварки. Для людей з порушеннями зору передбачено навігацію шрифтом Брайля, кероване табло підвищеної контрастності, додаткові вхідні поручні, кнопки виклику провідників, а також додаткове контрастне маркування усіх виступаючих елементів і конструкцій.
Під час виробництва нових вагонів задіяно 160 суміжних українських підприємств-постачальників, локалізація виробництва становить понад 80%.
Вартість одного вагону, в залежності від типу вагона та його технічних характеристик, становить 43-47 млн грн.
Нагадаємо, у 2023 році "Укрзалізниця" уклала з ПАТ "КВБЗ" договори на закупівлю 66 пасажирських вагонів на загальну суму 2,93 млрд грн в рамках видатків по бюджетній програмі КПКВК 3101270 "Оновлення рухомого складу для перевезення пасажирів, будівництво та реконструкцію об’єктів інфраструктури суб’єктів господарювання державного сектору економіки" на 2023 рік.
"Я вдячний Уряду за розуміння важливості швидкого та якісного оновлення рухомого складу УЗ. Враховуючи стратегічну роль залізниці — спеціальні та дипломатичні перевезення, евакуація, передислокація поранених тощо - і пов'язану з цими задачами динаміку вибуття вагонів та загалом старіння нашого пасажирського рухомого складу, вкрай важливе системне оновлення. Повністю задовольнити попит на перевезення у перспективі кількох років ми будемо здатні лише за умови гарантованого фінансування за відповідною бюджетною програмою щорічного оновлення рухомого складу на період 2025-2029. При цьому держінвестиції в закупівлю українського рухомого складу для перевезення пасажирів дозволять скоротити від’ємне сальдо зовнішньої торгівлі України на близько 1 млрд доларів США», — каже керівник "Укрзалізниці" Олександр Перцовський.