Через російські обстріли залізниця зменшує швидкість перевезень вантажів

Фото: Даніїл Квєткін  |  Четверг , 12 декабря 2024, 16:16
Керівництво "Укрзалізниці" пояснило заплановане зменшення швидкості вантажоперевезень російськими ударами по енергетичній інфраструктурі та нестачею тепловозів у резервних перевезеннях.
Через російські обстріли залізниця зменшує швидкість перевезень вантажів

"Укрзалізниця" опублікувала середні швидкості перевезення на 2025 рік. Ці дані показують, що суттєво знизяться швидкості зерновозів маршрутними поїздами в експортних напрямках через сухопутні переходи та в припортові станції.

Вони становитимуть 68 км/добу (-119 км/добу до попереднього року) та 178 км/добу (- 75 км/добу до попереднього року) відповідно. При цьому швидкість зерновозів в експортних перевезеннях через сухопутні переходи в маршрутних поїздах зрівняється зі швидкістю у вагонних відправках.

На 9 км зменшиться швидкість для перевезень у піввагонах для вагонних відправок у внутрішньому та імпортному сполученнях. Проте для вагонної відправки в припортові станції вона зросте на 109 км/добу. Що стосується мінераловозів, то для вагонних відправок швидкість зменшиться у всіх сполученнях.

Найбільше зростання швидкості у 2025 році стосуватиметься цистерн колії 1435 мм моделі Zacns 88 м3 в експортному сполученні через сухопутні переходи для маршрутів — з 50 до 235 км/добу.

Зниження швидкості зерновозів маршрутними поїздами в експортних напрямках до припортових станцій та інших видів вантажоперевезень пов’язане із російськими обстрілами інфраструктури і перебоями з постачанням електроенергії. Про це під час конференції "Ведення агробізнесу в Україні" розповів голова правління "Укрзалізниці" Олександр Перцовський.

"Це не якась теорія змови. Це справді удари по інфраструктурі. На сьогодні лишаються суттєві обмеження з електропостачання. Це означає, що в нормальному темпі ми можемо заводити поїзд раз на пів години, а зараз раз на годину. Ми додаємо тепловози, йдемо на ці витрати… але знов таки це менша пропускна спроможність. Тому швидкість знижується", — зазначив Олександр Перцовський.

Це означає, що в умовах дефіциту електроенергії виконувати вантажні перевезення з досить великою швидкістю за допомогою електротяги, як це відбувається у звичайному режимі, досить складно. А задіяння резервних тепловозів не вирішує проблему кардинально через низку причин, передусім - дефіцит самих магістральних тепловозів. Більшість таких тепловозів і так задіяна на неелектрифікованих ділянках, а також для забезпечення руху пасажирських поїздів у випадку знеструмлень. Для вантажних перевезень у надзвичайних випадках можуть бути задіяні і маневрові тепловози, але їх обмежена потужність не дозволяє рух великовантажних поїздів з великою швидкістю. Крім того, у перерахунку вартості електроенергії та дизельного пального, перевезення під тепловозною тягою обходяться значно дорожче.

Також голова правління компанії повідомив, що особисто буде жорстко реагувати на корупцію та хабарі, які посадовці УЗ можуть брати, аби пришвидшити рух поїзда. "Що для мене критично, так це те, що в загальній черзі немає бути штучного просування когось вперед чи когось назад. І тут ми будемо робити певні аналітичні інструменти, щоб все було відкрито. І поки ця аналітика готується, я очікую будь-який сигнал від ринку щодо якихось хабарів за пришвидшення. Я особисто буду жорстко реагувати", — заявив очільник УЗ.

comments powered by HyperComments