Хмельницький отримує перші нові тролейбуси за єврокредитом

Місто Хмельницький вже отримало перший з 44 нових тролейбусів "Еталон-Т122" нової модифікації "40". Про початок випробувань першого з цих тролейбусів на вулицях Чернігова ми вже повідомляли наприкінці лютого.
Незважаючи на те, що Чернігівський автозавод, на якому корпорація "Еталон" виготовляє ці тролейбуси був уражений російськими обстрілами у березні 2025 року, постачання великої партії нових тролейбусів для Хмельницького почалося. Ймовірніше за все, певні затримки через форс-мажорні обставини внаслідок російських обстрілів будуть враховані.
Попередньо, із 44 замовлених тролейбусів 8 будуть мати опцію автономного ходу від акумуляторів на дальність до 20 км, інші - лише аварійний автономний хід на дистанцію до 2 км на невеликій швидкості.
Ось як виглядає зараз лінійка модифікацій тролейбусів "Еталон-Т122":
Т12240 - Система керування тяговим приводом "Політехносервіс", є лише аварійний аварійний автономний хід до 2 км.
Т12230 - Система керування тяговим приводом "Політехносервіс", автономний хід до 20 км. Є можливі конструктивні та візуальні відмінності від 40-вки.
Т12220 - Ссистема керування тяговим приводом "Informbusiness", автономний хід у 20 км. Є значні візуальні відмінності з 40-ю та 30-ю модифікацією.
Ще у липні 2024 року Хмельницьке КП "Електротранс" підписало угоду з Чернігівським автозаводом та ТОВ "Політехносервіс" на виготовлення 44 тролейбусів "Еталон-Т122", 8 з яких будуть обладнані акумуляторами автономного ходу, що дозволять рухатися без контактної мережі до до 20 км. Це дозволить запустити нові маршрути тролейбуса на затребуваних напрямках міста.
Загальна вартість проєкту оновлення тролейбусів складає до 16,55 млн євро, з яких до 10,6 млн євро - кредит ЄБРР, до 2,75 млн євро - інвестиційний грант EU NIP, до 1,7 млн євро - інвестиційний грант Спеціального фонду кризового реагування ЄБРР (CRSF), який отримав кошти від Уряду США, та до 1,5 млн євро - місцевого внеску для модернізації тролейбусних зупинок, тягових підстанцій та тролейбусного депо. Тролейбуси початково закупалися по тендеру двома лотами - на 30 і 14 одиниць.
Попередньо за ці кошти планувалося придбати 42 тролейбуси — 34 звичайних (з аварійним АХ до 2 км) та 8 з автономним ходом до 20 км. Проте внаслідок запропонованої переможцями тендеру нижчої ціни за виділену суму вдасться отримати на 2 одиниці більше.
Парк тролейбусів Хмельницького налічує на початок 2025 року 81 машину, 63 з яких задіяні в пасажирських перевезеннях. Найновіші з них - низькопідлогові, 31 "Богдан-Т791.17" 2015-2019 рр. випуску, придбані за єврокредитом, 2 "Електрон-Т191" 2014 р., 2 "Богдан-Т601.11" 2008 р, а також нещодавно придбані вживаними два тролейбуси "Škoda 24Tr Irisbus Citybus" 2005-2007 рр. випуску. Інші - це випущені ще за радянських часів чи на початку 1990-х тролейбуси "ЗіУ-682" та тролейбуси "ЮМЗ" українського виробництва 1992-1997 рр.
Таким чином, отримання 44 нових тролейбусів дозволить, теоретично, навіть при повному списанні всіх старих високопідлогових тролейбусів дещо збільшити кількість рухомого складу на лініях та запустити нові маршрути.