Чи буде на півдні Одеської області залізниця європейської колії

Понедельник , 16 июня 2025, 11:35
Під час транспортного форуму в Одесі було порушене питання можливості прокладки залізниці європейської колії до порту Рені на півдні Одеської області.
Чи буде на півдні Одеської області залізниця європейської колії

Під час Ukrainian Transport Forum 2025, який нещодавно відбувся в Одесі, було піднято питання побудови залізниці євроколії між Джурджулештами (Молдова) і українськими портами Рені та Ізмаїл. 

Свого часу, ще за СРСР, європейська колія заходила до Рені і навіть трохи далі. Від залізничного вузла у Галаці йшла суміщена чотирьохниткова колія до Рені. Від Рені вона ще продовжувалася до станції Лиман-Дунайський, де був облаштований пункт зміни колісних пар у вантажних вагонів. Але ще у 1990-ті роки європейську колію 1435 мм на всій протяжності від Рені до Галацу розібрали. З 2013 року колію 1435 мм відновили від Галацу до Джурджулешт - але перевезення по ній вже кілька років відсутні повністю.

Якщо розглядати можливість прокладки євроколії до Рені - то фактично мова йде про відновлення вищезгаданої чотирьохниткової колії між Джурджулештами і Рені до станції Рені-Наливна та під'їзних колій у порт.

Ініціативу прокоментував заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи «Укрзалізниці» Валерій Ткачов. Він зауважив, що у планах товариства передусім розвиток євроколії до Львова. У подальшому можливе сполучення з Києвом та Одесою. Але в даному випадку він мав на увазі поступовий розвиток залізниць європейської колії від західних кордонів України і аж до Одеси.

«Щодо перевезення вантажів залізницею до Ізмаїла немає проблем. Це наша територія, тому ми максимально в цьому напрямку готові везти, збільшувати обсяги перевезення», — уточнив представник УЗ.

Водночас він нагадав, що під час перевезення вантажів до Рені частину шляху необхідно здолати територією Молдови. І тут є нюанси. Кілька років українські та молдовські залізничники обговорювали питання надання знижок на тарифи щодо транзитних перевезень. Адже вони на 50–70% вищі за українські. Навіть було знайдено рішення, але втілити його не вдалося.

«Можливо, прокладання євроколії з Джурджулешт до Рені буде гарним варіантом, коли ми знайдемо спільну мову з Молдовою і піде якийсь вагонопотік до Рені. На сьогодні він мінімальний… І тому вкладати у такий тяжкий час кошти саме в цей напрямок не на часі. Але якщо запрацює більше економіка і з’являться відправники саме до Рені, ми розглянемо такий варіант», — наголосив Валерій Ткачов.

 

comments powered by HyperComments