Як зберегти українські вузькоколійки

Олег Васильєв  |  Четверг , 7 августа 2025, 16:37
Цими днями зустрівся з Oleg Zabludovskyi, який очолює напрямок вузькоколійних залізниць та ретро-техніки "Укрзалізниці". Говорили про малу залізницю Поділля, яка за останні 5 років здобула ще більшої популярності і навіть потрапила до Реєстру рекордів України. 
Як зберегти українські вузькоколійки

Колись мережа вузькоколійок Вінницької та Кіровоградської областей була досить розгалуженою. З часом логістичні рішення удосконалювалися і малі залізниці пішли під ніж, як нерентабельні. До наших днів залишилася цілою лінія від Голованівська до Рудниці довжиною 130 км. Зараз в експлуатації перебуває лише ділянка Рудниця - Гайворон (78 км) та відрізок до ст. Хащувате. Проте не згасає сподівання, що колись поїзди будуть їздити до Голованівська.

Ключовий фактор, що вплинув на збереження вузькоколійки - це активність місцевої громади та залізничних ентузіастів. Як тільки готувалося чергове рішення Укрзалізниці про закриття залізниці вони доводили чиновникам, що цей об'єкт має історичну цінність і важливе логістичне значення.

У листопаді 2022 року до Гайворона приїздив тодішній глава "Укрзалізниці" Олександр Камишин разом з іншими членами правління. Підсумком цього візиту стало рішення - зберегти вузькоколійку, сприяти капремонту колії, вагонів, локомотивів.

Разом з цим особливий акцент стосувався розвитку туристичного напрямку, адже у Гайвороні є два унікальних паровози для колії 750 мм та ретро-вагони. Завдяки інтеграції туристичної діяльності вузькоколійка набула другого дихання. 

comments powered by HyperComments