Головна подія минулого тижня у галузі транспорту України - відкриття євроколії Чоп - Ужгород.

Олег Васильєв  |  Понедельник , 15 сентября 2025, 16:18
22 кілометри нової залізниці будували цілий рік, а кошторис проєкту склав 1,3 млрд грн. Наразі до Ужгорода курсує одна пара міжнародних поїздів на добу. У перспективі кількість маршрутів може збільшитися. Проте розвиток перевезень залежить від наявності рухомого складу євростандарту.
Головна подія минулого тижня у галузі транспорту України - відкриття євроколії Чоп - Ужгород.

В "Укрзалізниці" немає вільних вагонів, тому все в руках європейських перевізників. Чи зможе українська залізниця залучити компанії із сусідніх країн для розвитку логістики з Ужгородом? 

Почнемо з того, що відкриття ділянки Чоп - Ужгород, в цілому, має важливе значення за кількома критеріями. Так, Україна почала розвиток інфраструктури спільно з Євросоюзом. Цей досвід буде корисним у подальшому, коли будуватимуться нові ділянки євроколії. "Укрзалізниця" також набула досвіду з інтеграції євроколії в існуючу інфраструктуру. До цього можна додати й логістичні переваги для пасажирів. 

Розвиток інфраструктури європейського стандарту - позитивний тренд, адже це спрощує транспортне сполучення з країнами-членами ЄС. Проте будівництво колії - це лише частина справи.

Далі починається робота з формування ринку перевезень. Від того, як Укрзалізниця завантажить лінію залежить успіх інвестиції. Наразі євроколія Чоп - Ужгород працює на мінімальному рівні своїх можливостей. 

З 12 вересня до Ужгорода курсує один поїзд у складі групи вагонів з Відня та Братислави - 200/96 місць відповідно. Система продажу квитків показує, що попит на цих напрямках суттєвий. За два тижні наперед вільних місць немає. Було б логічним додати вагонів, але це залежить від можливостей угорського перевізника MAV-START і словацької залізниці. "Укрзалізниця" могла б включитися у перевезення за цими та іншими напрямками. Однак, з попередніх заяв компанії відомо про дефіцит рухомого складу габариту RIC. 

Теоретично більше поїздів можуть поїхати до Ужгорода через Словаччину, коли електрифікують євроколію. Надалі відкриється перспектива прямого сполучення з Німеччиною та Чехією.

Зараз ділянка нової залізниці працює на тепловозній тязі. Можливо після електрифікації маршрут поїзда Прага - Чоп (RegioJet) продовжать до Ужгорода. Тобто, для збільшення пропозиції напрямків необхідно залучати закордонних залізничних операторів. Наразі ситуація виглядає так, що євроколія Чоп - Ужгород буде працювати з мінімальним навантаженням.

comments powered by HyperComments