В Одеській області планують будувати залізницю до Рені та міст через Дунай

У Одеській області планують розпочати будівництво залізниці за загальним напрямком Ізмаїл - Рені, а також автомобільного мосту через річку Дунай, в районі села Орлівка (Україна) та міста Ісакча (Румунія). Проекти включено до Стратегії відновлення та розвитку Одеської області на 2025–2027 роки, опублікованої на сайті Одеської облради.
У "залізничній" частині передбачено будівництво нової залізничної лінії до порту і міста Рені у загальному напрямку від Ізмаїла. Справа у тому, що Рені не має прямого залізничного сполучення з іншими регіонами України - дістатися туди поїзди можуть лише транзитом через територію Молдови. Від серпня 2022 року протяжність цього транзиту значно скоротилася після відновлення залізниці Березине - Басарабяска (також у Одеській області, ця ділянка була демонтована 1997 року та відбудована на основі проєкту редакції нашого видання). Розмови та проєктування нової залізниці до Рені йдуть з 1990-х рр. у різних варіантах. І зараз найоптимальнішим з точки зору вартості вважається варіант від станції Дзинілор до Рені - він хоча і довший, ніж безпосередньо від Ізмаїлу, але при цьому не треба прокладати понад 70 км залізниці у заболоченій місцевості уздовж Дунаю.
Міст через Дунай буде розташований біля села Орлівка - там, де зараз з 2020 року функціонує поромна переправа. Проєкт цього моста розглядається, як мінімум, з 2018 року. Він стане частиною міжнародного транспортного коридору E87 та забезпечить зручне автомобільне сполучення між Україною, Румунією, Болгарією та Туреччиною. Завдяки новому переходу шлях до Ісакчі скоротиться на 80 км, а водіям більше не доведеться двічі перетинати кордон через Молдову.
Проект передбачає залучення понад 12 мільярдів гривень міжнародної допомоги упродовж 2025–2027 років. У планах — проектування, екологічна експертиза, будівництво мосту та під'їзних доріг, облаштування пунктів пропуску та підключення до міжнародних трас.
Міст буде чотирисмуговим, з пішохідними тротуарами по обидва боки та сейсмостійкістю до 9 балів. З боку України планується збудувати під'їзну дорогу завдовжки 3 км, з боку Румунії — 950 метрів.
Також передбачено розширення іншої автодорожньої інфраструктури.
Обидва проєкти мають сприяти транспортній інтеграції регіону та посилити економічний потенціал півдня України.