Вперше за роки незалежності України залізниця отримала нові плацкартні вагони

"Укрзалізниця" поповнила свій рухомий склад шістьма новими плацкартними вагонами на 58 місць кожен. Побудовані Крюківським вагонобудівним заводом, ці вагони — перші в історії незалежної України, закуплені саме у плацкартній модифікації у вітчизняного виробника. При цьому до 2008 року невеликі партії плацкартних вагонів замовлялися на росії на Тверському вагонобудівному заводі.
Закупівлю здійснено в межах державної програми оновлення рухомого складу завдяки підтримці Уряду та Міністерства розвитку громад та територій України. За цією програмою на основі контрактів 2021 року загалом придбано 100 нових пасажирських вагонів різних типів.
Нові вагони зберігають знайому конфігурацію місць, але отримали низку важливих оновлень, спрямованих на підвищення зручності, безпеки та інклюзивності. Серед нововведень:
- полички з м’якими боковими спинками для комфортнішого сну;
- ергономічна конструкція східців для зручного підйому на верхні полиці;
- міні-перегородки між місцями та проходом для більшої приватності;
- спеціальні ніші під нижніми полицями для зберігання негабаритної поклажі — військових рюкзаків або туристичних валіз;
- розкладні індивідуальні столики та місця для сидіння на верхніх полицях;
- нова оббивка салону та регульоване освітлення для затишнішої атмосфери;
- контрастне маркування ручок і поручнів, шрифт Брайля на рекомендованій висоті, дублювання номерів місць об’ємним друком для людей з порушеннями зору;
- розетки з розʼємами USB і Type-C, індивідуальні світильники з трьома режимами освітлення;
- нові вагони стандартно оснащені кондиціонерами, вакуумними туалетами та сповивальними столиками і мають манежі для найменших пасажирів.
«Сьогодні "Укрзалізниця" отримала перші новозбудовані плацкартні вагони. Це найбільш доступний і місткий тип, критично важливий для соціально значущих маршрутів. Ці вагони — сучасні, зручні, з продуманими деталями для комфортних поїздок навіть на далекі відстані. Вже з вихідних вони курсуватимуть у складі двогрупного поїзда №22/21–104/103 Львів — Харків, Краматорськ. Зазначу, що це перша закупівля плацкартних вагонів за часів незалежної України, і вона повністю профінансована з державного бюджету завдяки рішенню Уряду та підтримці Мінрозвитку. Держава підтримує модернізацію залізниці, і цей напрям залишатиметься одним з пріоритетів у найближчі роки», — зазначив заступник Міністра розвитку громад та територій Олексій Балеста, .
Окрім закупівлі нових вагонів, Укрзалізниця продовжує модернізацію наявного рухомого складу, зокрема плацкартів.
Нагадаємо, у березні Кабінет міністрів за ініціативи Мінрозвитку та віцепрем’єр-міністра з відновлення Олексія Кулеби ухвалив рішення про виділення 4,4 млрд грн із держбюджету на фінальні розрахунки за поточну партію та закупівлю ще 300 нових пасажирських вагонів. Програма, вперше закладена у бюджет на 2025 рік, передбачає пришвидшення укладання контрактів завдяки скасуванню обмежень на передоплату, що дозволить оперативно розпочати виробництво вагонів, яке триватиме до 30 місяців.