"Сполучені Штати" йдуть на дно

SS United States — легендарний американський трансатлантичний лайнер, який свого часу був символом швидкості та розкоші на морі. Побудований у 1952 році для компанії United States Lines, він став останнім володарем Блакитної стрічки Атлантики, встановивши рекорд швидкості перетину Атлантичного океану.
19 лютого лайнер за допомогою буксирів вирушив у свій останній рейс - до узбережжя штата Алабама у Мексиканській затоці. Там його через декілька днів затоплять і перетворять на штучний кораловий риф та туристичний об'єкт для занурень дайверів.
Історія судна
SS United States був спроєктований відомим морським архітектором Вільямом Френсісом Гіббсом. Його будівництво розпочалося 8 лютого 1950 року на верфі Newport News Shipbuilding and Dry Dock Company у Вірджинії. Судно було спроєктоване з урахуванням можливості швидкого переобладнання у військовий транспорт, що відповідало вимогам уряду США. Під час свого першого рейсу в 1952 році лайнер встановив рекорд, перетнувши Атлантику за 3 дні, 10 годин і 40 хвилин, використовуючи лише дві третини потужності своїх двигунів.
У 1950-х роках SS United States був надзвичайно популярним серед трансатлантичних мандрівників, особливо американців. Однак з появою реактивних авіалайнерів у 1960-х роках попит на морські подорожі почав знижуватися. У 1969 році судно було виведене з експлуатації та відтоді перебувало в різних портах, останніми роками — у Філадельфії.
При цьому у 1993-1994 рр. лайнер побував у Чорному морі - він проходив ремонт у Севастополі на Севастопольському морському заводі. Там з судна демонтували всі асбестові елементи інтер'єру та багато чого іншого, оскільки токсичний асбест демонтувати у американських чи західноєвропейських підприємствах було надто дорого через законодавство про захист навколишнього середовища.
Плани щодо затоплення
Після 28 років простою біля пірсу Філадельфії, легендарний корабель планують затопити, щоб перетворити його на підводний риф. Цей крок дозволить створити найбільший штучний риф у світі, перевершивши за розмірами навіть затоплений у 2006 році авіаносець Oriskany. Рішення про затоплення було прийнято після того, як організація SS United States Conservancy не змогла зібрати достатньо коштів для відновлення судна та перетворення його на плавучий музей.
Таким чином, SS United States, який колись був символом американської морської могутності та інженерної думки, отримає нове життя як підводний риф, сприяючи розвитку морської екосистеми та зберігаючи свою спадщину в іншій формі.